Coca-Cola, een van de hoofdsponsors van de Winterspelen, halt het nieuw opnieuw met ‘een gay-issue’. In de campagne ‘Share a Coke‘ kun je online je naam op een virtueel colablikje printen. De softdrikgigant heeft evenwel een aantal namen in de ban gedaan, zoals f*ck, sex, homo, dyke (lesbo) en gay. Mocht je een van die woorden intikken, verschijnt de reactie: ‘Oops, Let’s pretend you did’t just type that.’
Het woord ‘straight’ (heter0) mag wel, maar bij roze input verschijnt dus de reactie ‘Oops, let’s pretend you just didn’t type that’. Lees: gay! In december kwam Coca-cola ook al in het nieuws toen het – per abuis? - roze protestfoto’s op haar website publiceerde van actievoerder tegen het besluit van Coca-Cola om zich als sponsor van de Winterspelen niet uit te spreken tegen de Russische anti-homowetten, In diezelfde maand werd een gelukkig pas-getrouwd homokoppel uit de Ierse versie van een nieuwe commercial geknipt.
Lees ook:Coca-Cola plaatst roze protestfoto’s op eigen website
Lees ook:Actie: zet bazen Coca-Cola onder druk om antihomowetten Rusland te veroordelen
Lees ook:Coca-Cola verwijdert homokoppel uit reclamecampagne
Lees ook:Wereldwijd homoprotest tegen Sotsji
Lees ook:Pepsi Cola op de bres voor homo-organisatie