Wat nu? Gaat de AMRO bank verder zónder de ABN en is die nu ook nog eens ‘omgeturnd’? Nee. Amro Worldwide is een reisbureau voor homo’s en lesbo’s: Gay Travel, Tried & Trusted. Het werd in 2002 opgericht en groeide uit tot het grootste roze reisbureau ter wereld. Hun nieuwste reclamecampagne ‘So Gay’ is de grootste op homogebied die de Londen Underground ooit heeft gezien. Zoals in Leicester Square en Covent Garden (zie filmfragment).
‘That is so gay’ is een veelgebruikte uitdrukking: niet zozeer over homo’s en lesbo’s, maar om uit te drukken hoe negatief of slecht iets is. Deze campagne probeert de slogan terug te veroveren als positieve uitdrukking voor homoland. De campagne is niet per ongeluk uitgerekend nu in de Londense metro te zien: zaterdag vindt in de Britse hoofdstad Pride Londen plaats. Van iedere geboekte reis gaat één dollar naar een speciaal fonds, waaruit Amro noodlijdende roze organisaties financieel kan ondersteunen.
Lees ook:Homo’s zullen lief zijn voor burgemeester
Lees ook:Uitspaak ‘That is so gay’ uit den boze
Lees ook:Startschot Coming Out Dag bij Shell Pernis
Lees ook:Burgemeester Londen verbiedt antihomo buscampagne
Lees ook:Ophef over Britse ‘No God’ advertenties