AXE vraagt met ‘ballencheck’ op nieuwe producten aandacht voor teelbalkanker

Teelbalkanker is de meest voorkomende kankervorm bij jonge mannen en daarom vraagt AXE hier aandacht voor met de lancering van een nieuwe douchegel en een bodyspray. Een goed moment om teelbalkanker vroegtijdig te signaleren is namelijk onder de douche of wanneer je je aankleedt en daarom vinden mannen op de achterkant van AXE’s Movember Limited Edition Bodyspray & Showergel een ‘ballencheck’. De nieuwe producten zijn tot stand gekomen in samenwerking met The Movember Foundation, een stichting die zich inzet om de gezondheid van mannen over de hele wereld te verbeteren (bron: persbericht).

Veel mannen weten niet hoe zij hun ballen moeten controleren op eventuele onregelmatigheden, terwijl dit eigenlijk heel eenvoudig is. Bovendien kan een regelmatige ballencheck veel schelen. Om het vroegtijdig ontdekken van teelbalkanker te stimuleren, introduceert AXE een ballencheck op de verpakkingen van de Movember Limited Edition Bodyspray & Showergel. In drie stappen legt de ballencheck uit hoe jonge mannen hun ballen moeten controleren, waar ze op moeten letten en wat goed of juist verkeerd voelt.

Het belang van de samenwerking tussen AXE en The Movember Foundation blijkt uit de statistieken: het aantal mannen dat met teelbalkanker wordt gediagnosticeerd is bijna verdubbeld in de afgelopen twintig jaar. “Teelbalkanker is de meest voorkomende vorm van kanker onder mannen jonger dan 40 jaar”, licht brand manager Ram Huigen van AXE Nederland toe. “Mannen met zaadbalkanker stellen uit schaamte over hun klachten een bezoek aan de huisarts vaak uit, waardoor de ziekte pas in een laat stadium wordt ontdekt. AXE vindt het belangrijk om aandacht aan dit thema te besteden en zet zich daarom samen met The Movember Foundation in om mannen te stimuleren om zelf de ballencheck te doen.”

Samen met AXE dragen in Nederland ook videokanalen RTL Concentrate BOLD en Dumpert hun steentje bij aan de bewustwording over dit thema. Presentator JayJay Boske, acteur Niels Oosthoek en de bekende kitesurfer Ruben Lenten – die zelf kanker heeft overwonnen – staan in een spectaculaire video stil bij de ziekte. Ook is de hulp ingeschakeld van YouTube-sterren Qucee en Nesim van Supergaande en RTL Late Night verslaggever Défano Holwijn, die in hun video’s aandacht zullen besteden aan teelbalkanker. Zo gaan zij de straat op om jongeren te interviewen en de preventieve ballencheck onder de aandacht te brengen. De AXE Movember-producten zijn exclusief te koop bij Kruidvat. Een deel van de opbrengst gaat naar The Movember Foundation

Lees ook:Movember: laat je snor staan en MOVE!
Lees ook:Movember – maand tegen prostaatkanker
Lees ook:Fotograaf zoekt bi- en homomannen met kanker voor project
Lees ook:Movember – snor voor goed doel
Lees ook:Movember – laat je snor staan voor een goed doel

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>